Pôsobí ako marketingový konzultant, školiteľ, mentor či analytik pre TOP zadávateľov reklamy na slovenskom trhu. LUKÁŠ BEDNÁR sa vo vodách marketingu pohybuje už šestnásť rokov a prešiel aj pozíciou šéfa reklamy v najväčšom vydavateľskom dome na Slovensku. Dôležitú rolu v jeho živote hrá aj vzdelávanie, preto sa po online štúdiu na Wharton univerzite v USA dal na štúdium MBA programu na Digitálnej Univerzite. V rozhovore vysvetľuje, akú špecializáciu si vybral, ako hodnotí štúdium a komu by ho odporučil.
Čo vás presvedčilo prihlásiť sa na štúdium na Digitálnej Univerzite?
Dlhšie som hľadal MBA program, ktorý by mal praktický zásah v oblasti marketingu a manažmentu. Počas pandémie som študoval online formou manažment na Wharton univerzite v USA, ale zároveň som hľadal aj niečo lokálnejšie. O prihlásení sa na štúdium ma presvedčil najmä dobre vyskladaný a rôznorodý program prednášok v rámci Digitálneho marketingu, ale aj samotní prednášajúci, ktorých poznám ako kolegov z praxe, alebo, ktorých som spoznať chcel, napríklad zo spoločnosti Maxman Consultants.
Štvrtým dôvodom, ktorý zavážil, je networking. Veril som, že tento program aj jeho cena pritiahne ľudí, ktorí sa chcú skutočne niekam posúvať a budeme si navzájom oporou a motiváciou. Rozhodujúcim bodom bola možnosť študovať online aj ex post, čiže spätne si prehrať a prejsť materiály.
Aké sú podľa vás hlavné výhody štúdia na Digitálnej Univerzite?
Študovať je možné kedykoľvek a odkiaľkoľvek. Veľkou výhodou sú prednášky so zvučnými menami z oblastí marketingu na Slovensku, od ktorých môžete získať veľkú časť ich know-how za jednu sobotu. V neposlednom rade je to networking.
Ako hodnotíte prednášky s odborníkmi z praxe?
Formu aj obsah hodnotím na výbornú, hoci vždy sa dá posúvať a prednášajúci sú otvorení feedbacku.
Ako vyzerali domáce úlohy?
Nebudem klamať, že som bol vždy nadšený. Veď už ten názov domáce úlohy vo mne vyvoláva negatívne emócie. Úprimne, nie vždy a nie všetky, sa mi chceli robiť s rovnakým nadšením.
Mal som tú výhodu, že som vedel využiť 16-ročné skúsenosti v digitálnom marketingu a niektoré úlohy som spravil za pár minút. Ak by to však bola pre mňa nová téma, určite by to trvalo dlhšie. V zásade však odporúčam mať vlastný projekt a podľa neho riešiť úlohy. Mňa umelé vypracovania nikdy nebavili. Ak niekto nemá vlastný projekt, je lepšie vytvoriť ho pre niekoho zadarmo. Možno váš strýko má firmu alebo teta podniká a zišla by sa im SEO optimalizácia alebo PPC kampaň.
K prednáškam majú študenti prístup aj po ukončení štúdia. Vrátili ste sa k niektorým?
Prístup k prednáškam mám, ale zatiaľ som sa k nim nevrátil. Som skôr digitálny offline človek, radšej využijem možnosť programu Absolvent PRO, keď budem môcť opäť zájsť na prednášky osobne. Čiže, kto sa práve hlási na Digitálnu Univerzitu je možné, že sa stretneme aj osobne. Teším sa na to.
Akú špecializáciu ste si vybrali a čím vás oslovila?
Vybral som si sociálne siete. Dôvod bol jednoznačný, predtým som viac ako sedem rokov nebol ako súkromná osoba na Facebooku či Instagrame. Vybral som si teda moju najslabšiu oblasť a s priebehom štúdia som bol spokojný, najmä z dôvodu, že sa dalo študovať odkiaľkoľvek. Ja som absolvoval stretnutia napríklad aj z Malorky.
Ako by ste hodnotili štúdium na stupnici od 1 do 10 náročnosť štúdia (1 - ľahké, 10 - veľmi náročné)?
Mám na to dva názory. Ako digitálny odborník so 16-ročnou praxou by som náročnosť štúdia ohodnotil na dvojku. Neočakával som, že pre mňa budú informácie úplne nové. To by som robil počas rokov mojej praxe asi veľa vecí zle. Zároveň som si počas štúdia niektoré veci zopakoval, ale aj objavil nové oblasti.
Druhá vec je tá, že človek, ktorý v tejto oblasti nepôsobí a nemá dostatok praxe, nových informácií získal veľmi veľa, keďže obsah aj témy boli skutočne praktické. Z tohto pohľadu by som štúdium ohodnotil osmičkou, ale určite by som sa nebál do toho ísť.
Lukáš, štúdium ste absolvovali s vyznamenaním. Ako ho hodnotíte s odstupom času? Splnilo vaše očakávania? Do akej miery vám pomohlo štúdium v kariére alebo budovaní biznisu?
Štúdium hodnotím na výbornú. S viacerými spolužiakmi, prednášajúcimi či tímom Digitálnej Univerzity a iných projektov (Digitálni Anjeli či Digital Marketing Club) som v intenzívnom kontakte a budujeme spolu slovenský digitálny svet. Dokonca, ak môžem prezradiť, aj s Martou Pálešovou pripravujeme spoluprácu. Veľmi ma potešilo aj to, že som dostal vyznamenanie za moju prácu. Keďže som sa tomu naplno venoval, takéto ocenenie neberiem iba ako formalitu, ale ako niečo, čo je pre mňa motivujúce pre pokračovanie v ďalšej práci a budovaní LinkedIn aj naďalej.
Využili si to, čo ste sa naučili na Digitálnej Univerzite, aj v praxi?
Áno, a stále využívam. Mne soboty strávené s Lukášom Bakošom a Peťom Benkovičom pomohli pri riadení tímu v mediálnom dome. Zároveň som ešte viac pridal na budovaní personálneho brandu. Do začiatku štúdia na Digitálnej Univerzite som bol možno známy v okruhu agentúr, médií či klientov v marketingových vodách, ale po ukončení štúdia a najmä vďaka neustálej dennodennej práci, sa niekedy cítim na konferenciách či eventoch ako influencer. Veľmi ma to teší a rád sa porozprávam s kýmkoľvek, kto sa chce naozaj posúvať ďalej.
Lukáš, komu by ste odporučili prihlásiť sa na Digitálnu Univerzitu?
Štúdium by som odporučil najmä ľuďom, ktorí sa chcú posúvať ďalej. Nemusia to byť iba marketéri, digitálne zručnosti sa zídu všetkým. Zároveň si však treba uvedomiť, že štúdium niečo stojí a vyžaduje si čas. Nechcem vyznieť ako rodič, ale je potrebné to seriózne zvážiť. Keď máte toho v práci aj v súkromí veľa, a nenastavíte si dobre priority a čas, nebude vás to baviť. Nechcem nikoho demotivovať, ale je dôležité byť sám k sebe úprimný a otvorene si priznať, či to v tomto období zvládnem alebo radšej počkám, aby som sa štúdiu mohol venovať aktívnejšie.
Na Linkedln ste v poslednej dobe veľmi aktívny. Bolo to tak aj pred štúdiom alebo vás v tom motivovalo práve zadanie na Digitálnej Univerzite?
Verte či nie, ja som sa dal na dráhu LinkedIn Content Buildera až s mojou prácou MBA štúdia na Digitálnej Univerzite. Nejaký status som pridal aj pred štúdiom, ale keď som si vytýčil ciele práce a začal ich realizovať, vidím prvé výsledky.
K poznámke, že som veľmi aktívny, mám spätnú väzbu aj od niektorých kolegov marketérov, že sa boja otvoriť si aj chladničku, pretože im odtiaľ môžem vyskočiť. Berú to však pozitívne a mňa teší, ako mi LinkedIn pomáha aj v „smalltalkoch“ pred stretnutím. Napríklad, keď sa ma klient, ktorého som nikdy predtým nevidel, spýta, či som si odfotil, kde som zaparkoval v podzemnej garáži. Naráža tým na môj status o tom, ako si fotím, kde som zaparkoval. Samozrejme, teší ma to, ale zároveň je to až hrôzostrašné, keď vám pri statuse svieti niekoľkotisícová či desaťtisícová zobraziteľnosť. S tým už prichádza aj strach a zodpovednosť nad tým, čo napíšem. Ale, snažím sa spraviť si zo seba aj srandu a vyjadriť cez statusy aj hodnoty, nie iba to čo predávam.
Viac informácií a kontakt na Lukáša Bednára nájdete na www.lukasbednar.com.