Nakupovanie aj online má nové pravidlá, chráni viac spotrebiteľov

Nakupovanie aj online má nové pravidlá, chráni viac spotrebiteľov Foto: JOJ

Európska komisia schválila novú smernicu o právach spotrebiteľov, ktorá posilňuje práva spotrebiteľov pri nákupe kdekoľvek a kedykoľvek v Európe – tak pri nákupe online, ako aj v kamenných obchodoch.

 

 

Nové pravidlá, ktoré platia od 13. júna, majú zabezpečiť väčšiu cenovú transparentnosť, zrušenie neopodstatnených príplatkov za použitie kreditných kariet a špeciálnych telefonických liniek.

Prinášajú aj zákaz vopred zaškrtnutých políčok na internete, pri nákupe leteniek a prinášajú aj predĺženie lehoty, kedy si svoj nákup môžu zákazníci rozmyslieť v dlhšej lehote, z pôvodných siedmich na 14 dní a to v celej EÚ. Posilnené je aj právo na vrátenie peňazí, až do 14 dní po zrušení nákupu spotrebiteľom.

Nová smernica zavádza pravidlá zakazujúce skryté poplatky na internete (ponuky, ktoré niečo inzerujú ako zdarma, ale v skutočnosti to tak nie je - napr. horoskopy alebo recepty), lepšiu ochranu vo vzťahu k digitálnemu obsahu, najmä v súvislosti s informáciami o softvéri a hardvéri, s ktorými produkty pracujú.

Viac: 10 zmien pri nových pravidlách na ochranu spotrebiteľov pri nakupovaní online aj v obchodoch