Rozprávať sa s deťmi o peniazoch by nemalo byť tabu. 365.bank spúšťa novú kampaň na detskú bankovú aplikáciu SMARTIE

Rozprávať sa s deťmi o peniazoch by nemalo byť tabu. 365.bank spúšťa novú kampaň na detskú bankovú aplikáciu SMARTIE Foto: 365.bank

 365-ka uvádza kampaň, v ktorej stavila na často tabuizované témy. Pýta sa v nej rodičov, či už sa „o tom“ rozprávali so svojimi deťmi. Fakt, že je reč o peniazoch, sa pritom dozvedáme až v jej závere, kedy sa odhalí celé posolstvo. Tým je nevyhnutnosť rozprávať sa s deťmi o peniazoch. Financie totiž patria v niektorých rodinách k často tabuizovaným témam, ako je napríklad aj sexuálna výchova.

Pomôcť rodičom v téme peňazí má pritom detská banková aplikácia SMARTIE od 365.bank. Ide zatiaľ o jedinú bankovú aplikáciu pre deti na našom trhu. Má podporiť aj aktívne narábanie detí s peniazmi pod dohľadom rodiča, a tým napomáhať k budovaniu ich finančnej gramotnosti, v ktorej dosahujú slovenské deti podpriemerné výsledky.

„V najnovšej kampani chceme odtabuizovať tému financií a pomôcť rodičom rozprávať sa s ich deťmi o peniazoch. V 365.bank sme im na to priniesli nástroj v podobe detskej aplikácie SMARTIE. Spot sa tematicky odohráva v škole a okrem rodičov v ňom hrajú úlohu práve deti, pre ktoré je apka primárne určená. Týmto produktom zároveň reflektujeme rozšírenie cieľových skupín o rodiny s deťmi,“ uvádza Silvia Žuffa, head of marketing v 365.bank.

Trišesťpäťka kampaňou, okrem už spomínaných nových klientskych segmentov, nadväzuje na doterajší pozicioning banky, v ktorom prepája online s offline svetom. Mobilná aplikácia, ako nástroj digitálneho bankovníctva, prináša totiž možnosti pre ďalšiu komunikáciu rodičov s deťmi o peniazoch, ktorá sa zas odohráva vo svete fyzickom. Kampaň pochádza z dielne reklamnej agentúry Wiktor Leo Burnett a bude nasadená v TV, online a na sociálnych sieťach.

Súčasťou komunikácie je aj ekologický submessage zameraný na recyklovanie plastov. Banka sa s týmto cieľom spojila s obľúbenou značkou Fusakle a vytvorila špeciálnu edíciu SMARTIE produktov. V prípade, že sa deti zachovajú ekologicky a plast, ktorý im zostane po „vylúpnutí“ čipu do platobného náramku, donesú na pobočky, dostanú odmenu v podobe tejto limitovanej edície. Aj týmto spôsobom chce banka učiť školákov odmalička nielen finančnej gramotnosti, ale aj tomu, ako budovať ich vzťah k ekológii a ukázať im, že tieto dve oblasti môžu byť navzájom prepojené.

Vizitka kampane:

Klient: 365.bank
Agentúra: Wiktor Leo Burnett
Creative Director: Martin Motáček
Strategy Director: Vladimír Lefík
Digital Strategy Planner: Kristína Labajová
Art Director: Karol Krištofovič
Graphic Designer: Terézia Ščasnovičová
Copywriter Senior: Martin Motáček
Copywriter: Lucia Kekeňáková
Senior Account Manager: Michal Kopriva
Digital Account Executive: Denis Kostelanský
Produkcia: Leopard production
Vedúci výroby: Petra Burianová
Produkcia: Laura Hošoffová, Filip Meňky
Réžia: Maroš Milčík
DOP: Marián Ontko