Odborná organizácia PR Klub oznámila užší výber 21. ročníka súťaže Zlatý středník. Z celkového počtu 659 prihlášok v 20 hlavných a 9 špecializovaných kategóriách postúpilo celkovo 178. Víťazi si svoje trofeje prevezmú vo štvrtok 7. septembra počas slávnostného večera v pražskom klube SaSaZu.
Slovenské projekty tvorili 21 % prihlášok a 16 % shortlistov
Slovenské práce tento rok tvorilo celkom 138 prihlášok, na shortlist z nich postúpilo 33 z nich. To znamená, že podiel finalistov zo Slovenska sa medziročne zvýšil zhruba o pätinu. „Úspešné kampane zo Slovenska často vsádzajú na nekonvenčný prístup, ktorý prepája dostupné nástroje a technológie. Je pre nich tiež charakteristická kontroverzia, ktorú relatívne často vyvolávajú,“ hovorí Michaela Pišiová, výkonná riaditeľka PR Klubu.
Medzi najúspešnejších zadávateľov s viac ako štyrmi nomináciami na víťazstvo patria (v abecednom poradí) Akademie věd ČR, Česká bankovní asociace, Česká televize, Institut klinické a experimentální medicíny, MARS, McDonald's ČR, Plzeňský Prazdroj, Slovenská sporiteľňa a Škoda Auto.
Spomedzi agentúr najviac zabodovali Boomerang Communication, MSL Czech Republic / Leo Burnett Prague, Ogilvy PR, PR Clinic, Svengali Communications a Zaraguza.
Shortlist Zlatého středníka 2023
Celkovo 28 percent prihlášok, ktoré sa dostali do užšieho výberu alebo získali ocenenie Top rated, pochádzalo od klientov zo štátneho, verejného alebo neziskového sektora. To znamená, že profesionálna komunikácia sa dlhodobo úspešne prelieva do týchto sektorov.
Celkovo 116 odborníkov na public relations a komunikáciu v 19 porotách hodnotilo počas jedného mesiaca prihlášky v 29 hlavných a odvetvových kategóriách. Najobľúbenejšou hlavnou kategóriou bola tento rok "Spoločenská zodpovednosť firiem, udržateľnosť a ESG", za ktorou nasledovali kategórie "Integrovaná kampaň" a "PR event". Medzi odvetvovými kategóriami viedli "Šport, zábava, umenie, médiá, cestovný ruch a gastronómia", "Priemysel, strojárstvo a energetika" a "FMCG, krása a móda".
Okrem víťazných trofejí v jednotlivých kategóriách budú sponzori a ich agentúrni partneri súťažiť aj o Grand Prix pre Projekt roka a Najlepšiu agentúru. A ako zvyčajne, Zlatý středník prevezmú Osobnosť PR a Talent.
„Za projektami, ktoré sa dostali na shortlist v jednotlivých kategóriách, je vidieť naozaj dobre odvedená práca a kreatívny prístup,“ hovorí Pavel Vlček, predseda Výkonného výboru PR Klubu, a dopĺňa: „Na začiatku septembra tak počas galavečera Zlatej bodkočiarky budeme poznať príslovečných kráľov a kráľovny jednotlivých komunikačných disciplín. Značky budujú ľudia a ich um, znalosti a nadšenie je skvelé oceniť.“
Slávnostné vyhlásenie víťazov je naplánované na 7. septembra v pražskom klube SaSaZu.
Partnermi súťaže sú Monitora Media, EP Events and Production, Hero & Outlaw, Orange, Hitrádio, Radiohouse, AutoPalace, dm drogerie, Mastercard, Coca-Cola HBC, Plzeňský Prazdroj, Víno Hruška a Bohemia Sekt.