Reštaurácie rýchleho občerstvenia McDonald's začali v Japonsku ponúkať hranolky s čokoládovou polevou. Snažia sa tak prilákať zákazníkov po sérii škandálov so zlou kvalitou potravín.
"Sú vynikajúce," pochvaľuje hranolky poliate tmavou a bielou čokoládou tridsaťsedemročný Šigeaki Jamaguči. "Prišiel som práve preto, aby som vyskúšal nové produkty, ktoré doteraz v ponuke neboli," dodáva Jamaguči v jednej z reštaurácií v rušnej tokijskej štvrti Šindžuku.
Agentúra AFP tvrdí, že zákazníci ako je Jamaguči sú pre americký reťazec, ktorý v Japonsku bojuje s klesajúcim predajom, možno tou poslednou nádejou.
"Čokoládové hranolky sa stali nesmierne populárnym produktom, a to nielen u zákazníkov v Japonsku," hovorí šéfka japonskej súčasti McDonald's Sarah Casanova. "Pritiahli pozornosť médií, blogov a sociálnych sieťach po celom svete," dodáva.
Sladkoslaný výrobok, ktorý sa v Japonsku predáva pod názvom McChoco Potato, bol na trh uvedený v januári. Vďaka nemu sa firme po niekoľkých rokoch v Japonsku zvýšil počet zákazníkov. Experti ale varujú, že firme nebude úspech s hranolčekmi poliatymi čokoládovým sirupom stačiť. Podiel spoločnosti McDonald's na trhu v Japonsku v roku 2014 klesol na 10,4 percenta, zatiaľ čo o päť rokov skôr predstavoval takmer 14 percent, uviedla výskumná spoločnosť Euromonitor.
"Rok 2015 bol tým najproblematickejším rokom v našej štyridsaťpäťročnej histórii," hovorí Casanova. V posledných rokoch podnik uzavrel stovky zo zhruba 3000 reštaurácií v Japonsku.
Tržby v japonských reštauráciách McDonald's išli prudko dole, keď sa ukázalo, že dodávateľ z pevninskej Číny miešal staré mäso s čerstvými surovinami. Potom naviac zákazníci našli kúsky plastu v zmrzline a kuracích nugetkách.
Reťazec následne sľúbil, že kvalitu potravín zlepší, aby získal zákazníkov späť. Japonské reštaurácie McDonald's pritom stavili na miestne produkty, ako je syr z ostrova Hokkaidó či sladké zemiaky z juhozápadného Japonska. Zlepšenie prináša aj možnosť zostaviť si vlastné menu z hamburgeru, prílohy a dezertu.