Ochrana životného prostredia je pre spoločnosť BILLA veľmi dôležitá. Vo svojich predajniach zavádza najmodernejšie technológie a postupy, ktorými znižuje emisie skleníkových plynov a šetrí elektrickú energiu. K zodpovednosti k prírode pritom vedie aj svojich zákazníkov. Okrem toho sa BILLA aktívne postavila proti výstavbe asfaltárne na východnom Slovensku, ktorá sa má nachádzať v blízkosti jej skladu s potravinami.
Spoločnosť BILLA si uvedomuje závažnosť a dôležitosť, s akou je potrebné pristupovať k ochrane životného prostredia. Vo svojom podnikaní preto využíva mnohé prostriedky, ktoré sú ohľaduplné k prírode. Jedným z najväčších ekologických problémov súčasnosti je veľká koncentrácia oxidu uhličitého v ovzduší. BILLA sa preto dlhodobo snaží o znižovanie jeho emisií. Oxid uhličitý vzniká pri prevoze výrobkov, ale aj počas bežného chodu predajní. „Naše emisie oxidu uhličitého klesli v období medzi rokmi 2012 až 2019 takmer o polovicu, čo sa nám podarilo viacerými zavedenými opatreniami. V nových a zrekonštruovaných predajniach chladíme potraviny len ekologicky. Vďaka vitrínam, ktoré majú uzatvárateľné dvere a na svoj chod používajú len chladivá šetrné k prírode, sa do vzduchu dostane o tretinu menej oxidu uhličitého,“ povedal Dariusz Bator, generálny riaditeľ BILLA. Spoločnosť postupne redukuje aj kotolne na fosílne palivá a na vykurovanie svojich prevádzok využíva odpadové teplo z chladenia potravín.
BILLA okrem toho uhlíkovú stopu znižuje aj podporou elektromobility a výstavbou nabíjacích staníc pre zákazníkov. „Naši zákazníci si elektrické autá môžu zdarma nabiť pri deviatich predajniach, v minulom roku tak urobili až 2200-krát. Tankujú u nás doslova zelenú energiu, pretože máme certifikát o záruke pôvodu spotrebovanej elektriny z obnoviteľných zdrojov,“ vysvetlil D. Bator.
Šetrenie elektriny
Spoločnosť BILLA ekologickú zodpovednosť zhmotňuje aj v objeme elektrickej energie, ktorú denne využíva vo svojich prevádzkach. „Počas rokov 2012 až 2019 sme znížili spotrebu elektriny na meter štvorcový predajnej plochy o viac ako 20 %. Od roku 2016 totiž neónové trubice a halogénové žiarovky vymieňame za najmodernejšiu LED technológiu, ktorú už používa 96 našich predajní. Naším cieľom je, aby sa do roku 2025 LED osvetlenie nachádzalo v každej prevádzke,“ uviedol generálny riaditeľ. Spoločnosť tiež vymieňa staré svetlá na parkoviskách pri predajniach, čím znižuje svetelný smog v okolí. Aj tieto kroky prispeli k dosiahnutiu energetického cieľa tri roky pred stanoveným termínom.