15 rokov inšpiratívnych PR príbehov: Prihláste svoje najlepšie kampane do súťaže PROKOP 2024!

15 rokov inšpiratívnych PR príbehov: Prihláste svoje najlepšie kampane do súťaže PROKOP 2024! Foto: APRSR

Najprestížnejšia odvetvová súťaž PROKOP oslavuje 15. narodeniny, a  otvorením ďalšieho ročníka ponúka možnosť zapojiť sa medzi to najlepšie, čo sa zrodilo v slovenskom PR. Komunikační profesionáli a zadávatelia môžu svoje projekty, realizované v  minulom roku, prihlásiť do 14. februára 2025. Práce bude hodnotiť 20-členná odborná porota z radov APRSR, rozšírená o externých špecialistov z kreatívneho priemyslu.

Vyhlasovateľ súťaže PROKOP je Asociácia public relations Slovenskej republiky (APRSR), ktorá každoročne iniciuje odbornú konfrontáciu PR projektov s cieľom upozorniť na výnimočné komunikačné kampane. „Každý rok vzniká množstvo výnimočných kampaní, ktoré nechceme nechať nepovšimnuté. Chceme povzbudiť zadávateľov aj komunikačných profesionálov, aby ukázali, prečo je kvalitná komunikácia nevyhnutná pre fungovanie dobre riadených organizácií,“ hovorí členka prezídia APRSR Katarína Remiaš. Dodáva, že zaujímavé projekty sa týkajú nielen veľkých zadávateľov, ale vznikajú aj na úrovni inštitúcií, samosprávy, neziskových organizácií či start-upov.

„Naše pevné obdobné štandardy aj rôznorodosť porotcov vytvárajú predpoklady, aby sme opäť vybrali to najlepšie: vyzdvihli kreativitu, kvalitnú exekúciu aj strategický rozmer komunikačných kampaní. PROKOP už mnoho rokov posúva celé odvetvie vpred a mnohé z toho, čo oceníme, rezonuje aj v globálnych súťažiach,“ hovorí Soňa Lexmanová, prezidentka APRSR.

Súťaž ponúka množstvo kategórií, ktoré odzrkadľujú kľúčové domény alebo špecifické komunikačné nástroje a taktiky. V predchádzajúcom ročníku PROKOP-a súťažilo celkovo 175 prác od 39 prihlasovateľov, pričom agentúry a klienti si zo súťaže odniesli spolu 79 ocenení v doménových a špeciálnych kategóriách.

Dôraz na inováciu, vplyv a výsledky

Porota bude aj tento rok hodnotiť prihlásené práce v troch kolách. Pátrať bude nielen po dôkazoch poctivej komunikačnej práce so zapojením širokej a efektívnej palety PR nástrojov, ale aj po inovatívnych prvkoch, ktoré sú v súlade so stratégiou zadávateľa, prehlbujú poslanie a prinášajú merateľné výsledky. „Nejde len o kreatívny nápad a kvalitné prevedenie, ale aj o reálny a merateľný vplyv na cieľové skupiny, želanú zmenu ich správania alebo hodnotu pre širšie okolie,“ vysvetľuje Katarína Remiaš.

Kvalita zvyšuje šancu

Štatút súťaže síce umožňuje prihlásiť jeden projekt do viacerých kategórií, porota však apeluje na dôležitosť správneho výberu podľa špecifík kategórie. To jednak zvyšuje šancu na úspech a zároveň uľahčuje prácu porote, ktorá sa tak môže hlbšie venovať jednotlivým projektom.

Členské agentúry APRSR zaplatia za každý prihlásený projekt 200 eur a nečlenské agentúry a organizácie 400 eur bez DPH. Každý projekt dostane od poroty kvalitnú spätnú väzbu a prihlasovatelia vstupenku na galavečer.

Dôležité termíny a online prihlášky

Prihlasovanie projektov bude možné aj v tomto ročníku výlučne online formou na www.prokop.online. Uzávierka prihlášok je 14. februára 2025 do 24:00 hod.

SÚŤAŽNÉ KATEGÓRIE:

DOMÉNOVÉ KATEGÓRIE:
1. Corporate Communications
2. Business to Business PR (B2B)
3. Business to Consumer PR (B2C)
4. Corporate Social Responsibility
5. Internal Communication/Employer branding
6. Krízová komunikácia
7. Politická komunikácia, Public Affairs, verejné politiky
8. Regional Relations
 
ŠPECIÁLNE KATEGÓRIE:
9. Traditional media PR
10. Digital PR
11. Experience PR
12. Nonprofit PR
13. Content in PR
14. Creativity in PR
15. Data in PR
16. Integrated campaign
17. Small budget
 
Viac info ku kategóriám nájdete v štatúte ocenenia .