Spoločnosť BILLA spustila nový projekt na podporu predaja slovenských potravín s názvom „Doba slovenská“. Obchodný reťazec v svojich prevádzkach zviditeľňuje slovenské výrobky na pultoch i v chladiarenských vitrínach, čerstvý i trvanlivý sortiment.
BILLA sa koncom minulého roka verejne zaviazala zvýšiť predaj slovenských potravín o 10%, a zároveň aj navýšiť ich podiel na svojich pultoch. "Za prvý kvartál tohto roka vzrástol medziročne predaj slovenských potravín v BILLA o viac ako 14 %. BILLA svoju ponuku rozšírila za toto obdobie o viac ako 80 nových slovenských výrobkov,“ informuje spoločnosť v tlačovej správe.
„Projekt Doba slovenská je prejavom hrdosti na lokálne výrobky a symbolom dôvery v kvalitu slovenských potravín. Pozorne načúvame našim zákazníkom a v súlade s tým, čo majú radi, upravujeme našu ponuku. Našim cieľom je ponúknuť spotrebiteľovi široký sortiment a prichádzať s novinkami. Mala by to byť jeho voľba, ktorý z mnohých produktov si vyberie. Nemal by to byť obchod, ktorý spotrebiteľovi ponúkne na výber dva druhy mlieka, syra či šunky,“ povedal Dariusz Bator, generálny riaditeľ spoločnosti BILLA na Slovensku.
Trendom posledného obdobia podľa jeho slov sú lokálne, čerstvé a kvalitné potraviny od domácich výrobcov. „Práve tie sa snažíme zaradiť do nášho sortimentu už niekoľko rokov, veď aj naša obľúbená privátna značka Slovenská farma je tu už od roku 2013,“ dodal.
V prvom štvrťroku tohto roka vzrástol predaj slovenských výrobkov v BILLA vďaka jej podpore medziročne o viac ako 14 %. Zároveň sa rozšírila aj ponuka nových produktov od slovenských dodávateľov o viac ako 80 položiek (napríklad šunky, salámy, chlieb a pečivo, mäso, nový druh múk, sušeného ovocia, zeleniny, sirupov či cukroviniek.
BILLA v minulom roku predala slovenské potraviny v hodnote viac ako 321,5 mil. eur. V mnohých kategóriách prekračuje podiel predaja slovenských výrobkov viac ako polovicu, napr. v oblasti mäsových výrobkov, lahôdok, pečiva, mliečnych výrobkov, nápojov. povedal Dariusz Bator. Medzi najobľúbenejšie slovenské potraviny v BILLA patria rožok, maslo, šunka, kuracie rezne, zemiaky a mlieko.
„Veľmi ma teší, že sa nám v minulom roku podarilo dohodnúť spoluprácu s viac ako 20 novými slovenskými dodávateľmi a na našich pultoch pribudli od nich desiatky nových produktov,“ dodal s tým, že komunikujú s ďalšími slovenskými producentami o novej spolupráci.
„Slovenské produkty v rámci privátnych značiek tvoria až 42 % obratu na celom obrate privátnych značiek, pričom prevládajú čerstvé produkty – mliečne výrobky, chlieb a pečivo, ovocie a zelenina a mäso,“ dodáva D. Bator.